L’any 2019, millor imposible!

EN BICI SENSE EDAT SEGUEIX CREIXENT

El 2019 ha estat un any especialment actiu per a En Bici Sense Edat ja que hem pedalat sense parar i augmentat significativament la nostra activitat i la participació al programa.

Per quart any consecutiu, En Bici Sense Edat ha demostrat ser un programa de voluntariat que promociona de manera efectiva l’envelliment actiu i ajuda a lluitar contra la soledat no volguda de les persones grans que es beneficien, tot gràcies a la creació de noves relacions inter-generacionals mitjançant una activitat de lleure saludable i sostenible com és la d’oferir passejades en bicicleta a les persones amb mobilitat reduïda que ja no poden pedalar per elles mateixes.

Durant un total de 33 dies i 12 hores de pedaleig (més del doble que l’any anterior) hem realitzat 526 passejades amb 791 persones grans beneficiades i les pedalades de 83 persones voluntàries. L’activitat ha estat realment reeixida i totes les parts involucrades han compartit històries i recorregut la ciutat amb una mirada en comú: la de gaudir i connectar amb l’entorn.

L’any 2019 per primera vegada vam poder realitzar passejades a les setmanes més caloroses del mes juliol i part de setembre amb un nou horari de «vespre» i vam inaugurar les passejades «llums de nadal» per recórrer el centre històric i els voltants i gaudir de l’enllumenat i l’ambient nadalenc propi d’aquesta part de la ciutat.

El nombre de capítols i el grup de voluntaris ha crescut també. En Bici Sense Edat s’ha posat en marxa en les localitats de Terrassa, Sant Just Desvern i Vic/Manlleu i s’han sumat al projecte més de 70 persones voluntàries, disposades a compartir el seu temps. Tot això sense dubtes ha permès reforçar la qualitat humana dels passejos i per descomptat, la seva sostenibilitat.

Durant el 2019 hem participat en una sèrie d’esdeveniments que, relacionats amb els sectors del món ciclista i de la gent gran, van resultar molt importants per a avançar poc a poc en la tasca d’aconseguir visibilitzar i instal·lar el projecte. A més, el programa En Bici Sense Edat va ser reconegut amb el premi Bicimpuls atorgat per l’Àrea Metropolitana de Barcelona a la categoria de «Projectes d’inserció social»

Finalment i com a part del desenvolupament de les tasques necessàries per construir una estructura que pugui permetre el treball en xarxa amb altres entitats, el novembre del 2019 vam crear l’associació En Bici Sense Edat d’àmbit català, una entitat que té com principal objectiu posar l’abast les eines necessàries per afavorir el creixement del programa, tant en l’àmbit de la ciutat de Barcelona com en l’àmbit del territori català.

Responent al nostre compromís amb la transparència, des de En Bici Sense Edat ús oferim la  Memòria Anual, un document pràctic i amè que reflecteix el treball que s’ha realitzat durant l’any anterior i recull les principals dades de les activitats que desenvolupem amb l’objectiu de retornar la capacitat de sentir el vent a la cara a persones majors o amb mobilitat reduïda.

A més, us invitem a subscriure’s a la nostra Newsletter per a rebre mensualment, tota la informació sobre activitats, esdeveniments i formacions.